Villkor och policies

  • Integritetsmeddelande för Filmstaden

    1. ALLMÄNT

    Detta integritetsmeddelande gäller för kunder till Filmstaden, däribland nuvarande, tidigare och potentiella kunder, medlemmar i vårt lojalitetsprogram, användare och mottagare av en produkt eller tjänst som erbjuds av oss och besökare av våra officiella webbplatser, biografer eller sociala nätverk.

    Att skydda dina personuppgifter och din integritet är av största vikt för Filmstaden. När du gör ett köp hos oss eller använder våra tjänster ger du oss förtroendet att hantera dina personuppgifter. Vi utför all insamling och behandling av personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning.

    Det är viktigt för oss att ge dig klar och tydlig information om vilka personuppgifter vi samlar in, varför vi behöver göra det, på vilket sätt uppgifterna används och vilka rättigheter du har.

    Filmstaden är en del av ODEON Cinemas Group som är en av Europas största ägare av biografanläggningar med biografkedjor i 9 europeiska länder.

    1.1 VEM ANSVARAR FÖR BEHANDLINGEN AV DINA PERSONUPPGIFTER

    Det svenska bolaget Filmstaden AB (”Filmstaden”, ”vi”, ”vår”, ”oss”) är ansvarigt för den behandling av personuppgifter som beskrivs i detta integritetsmeddelande.

    Följande enhet är personuppgiftsansvarig i förhållande till dig:

    Filmstaden AB Greta Garbos väg 11–13 169 86 Stockholm Organisationsnummer: 556035-1651

    Du kan i frågor som rör vår behandling av personuppgifter alltid kontakta oss genom vårt dataskyddsombud.

    Via e-post: [email protected]

    Via post: Filmstaden AB, att: DPO, 169 86 Stockholm

    1.2 VAD ÄR EN PERSONUPPGIFT

    En personuppgift är varje upplysning som direkt eller indirekt kan knytas till dig. Exempel på personuppgifter är namn, adress, telefonnummer, e-postadress, och betalningsuppgifter. IP-adress, enhets-ID, användningshistorik och medlems-ID är ytterligare exempel på personuppgifter, och även annan information som du lämnar till oss när du kontaktar vår kundservice.

    1.3 NÄR FÅR VI BEHANDLA DINA PERSONUPPGIFTER

    Vi kommer endast att samla in och behandla dina personuppgifter om vi har giltiga och lagliga skäl att göra det. Dina personuppgifter kan komma att behandlas med stöd av följande rättsliga grunder:

    Avtal: Vi gör produkter och tjänster tillgängliga för dig och behandlar de personuppgifter som behövs för att kunna fullgöra ett avtal med dig (till exempel ett köpeavtal) och för att uppfylla eventuella förpliktelser som följer avtalet.

    Berättigat intresse: Vi får behandla personuppgifter om dig när det krävs för att uppfylla våra berättigade intressen, förutsatt att behandlingen inte har en avgörande påverkan på dina rättigheter och friheter. Denna rättsliga grund omfattar exempelvis ändamål som att tillhandahålla kundservice, förbättra eller utveckla våra produkter, kommunicera nödvändig information om ditt besök och säkerhetsändamål som för att förhindra bedrägerier eller för att säkerställa nätverks- och informationssäkerheten i våra IT-system.

    Samtycke: När du ger oss ett samtycke behandlar vi dina personuppgifter för det specifika ändamål som du har samtyckt till. Denna rättsliga grund används till exempel när du ber oss skicka dig marknadsföring såsom erbjudanden och filmnyheter.

    Rättslig förpliktelse: När behandlingen av dina personuppgifter är nödvändig för att vi ska kunna uppfylla våra rättsliga förpliktelser.

    För varje specifikt angivet ändamål med behandling av personuppgifter kommer vi informera dig om vilken av ovanstående rättsliga grunder som gäller.

    1.4 VILKA ÄR DINA RÄTTIGHETER

    Dataskydd är en grundläggande fri- och rättighet och du har flera rättigheter enligt gällande dataskyddslagstiftning. Informationen nedan beskriver vilka rättigheter du har:

    Rätt till tillgång

    Du har rätt att när som helst begära information om de personuppgifter vi har om dig.

    Du har möjlighet att utöva denna rättighet genom att fylla i ett formulär som du hittar här.

    Vi vill upplysa dig om att vi inte lämnar personuppgifter som består av bilder från övervakningskameror. Detta beror, dels på att vi inte har tekniska förutsättningar för att identifiera personer på våra bilder och inte heller att maska bort andra personer som förekommer på bilderna, dels på att bilderna automatiskt raderas efter kort tid.

    Rätt till portabilitet

    När vi behandlar dina personuppgifter baserat på ditt samtycke eller fullgörande av avtal har du rätt att få en kopia av dina uppgifter överförd till dig själv eller till en annan part. Detta gäller endast personuppgifter som du själv lämnat till oss.

    Rätt till rättelse

    Du har rätt att begära rättelse av dina personuppgifter om de är felaktiga och du har även rätt att få ofullständiga personuppgifter kompletterade.

    Du har möjlighet att utöva denna rättighet genom att fylla i ett formulär som du hittar här.

    Om du är medlem i vårt lojalitetsprogram har du möjlighet att logga in på ditt konto och redigera dina kontaktuppgifter på dina medlemssidor under "Min Profil".

    Rätt till radering

    Du har rätt att när som helst begära radering av dina personuppgifter som behandlas av oss. Dina personuppgifter kan fortsätta att behandlas under vissa omständigheter. Vi kommer att radera dina personuppgifter helt när de inte längre är nödvändiga för det ändamål för vilket vi ursprungligen samlade in eller behandlade dem, eller när vi inte längre har en rättslig skyldighet att behandla dem.

    Det kan finnas omständigheter som hindrar oss från att radera dina personuppgifter, till exempel:

    • Om du har ett pågående ärende hos kundservice

    • Om du har en obetald skuld till oss

    • Om du har en öppen beställning/order

    Du har möjlighet att utöva denna rättighet genom att fylla i ett formulär som du hittar här.

    Rätt till begränsning

    Du har rätt att begära att vi begränsar behandlingen av dina personuppgifter under följande omständigheter:

    • Om du invänder mot personuppgiftsbehandling som är baserad på vårt berättigade intresse begränsar vi all behandling av sådana uppgifter i väntan på att det berättigade intresset verifieras.

    • Om du har hävdat att dina personuppgifter är felaktiga begränsar vi all behandling av sådana uppgifter i väntan på att uppgifternas riktighet verifieras.

    • Om behandlingen är olaglig kan du invända mot att personuppgifterna raderas och i stället begära att användningen av dina personuppgifter begränsas.

    • Om vi inte längre behöver personuppgifterna men du behöver dem för att försvara rättsliga anspråk.

    Du har möjlighet att utöva denna rättighet genom att fylla i ett formulär som du hittar här.

    Rätt att invända mot behandling

    Du har rätt att invända mot behandling av dina personuppgifter som är baserad på vårt berättigade intresse. Vi kommer då inte att fortsätta behandla uppgifterna tills vi kan uppvisa berättigade skäl till behandlingen som väger tyngre än dina intressen och rättigheter eller som beror på rättsliga anspråk.

    Du har möjlighet att utöva denna rättighet genom att fylla i ett formulär som du hittar här.

    Rätt att återkalla ditt samtycke

    Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke till varje behandling som du har lämnat ditt samtycke till. Om du gör detta upphör vi med behandlingen av dina personuppgifter för det specifika syftet. Om du i fortsättningen ändå exponeras för marknadskommunikation i dina sociala medier-flöden eller i din webbläsare är detta en fråga mellan dig och plattformsleverantören. Du kan återkalla ditt samtycke eller invända mot vidare marknadsföringskommunikation genom att:

    • Följa instruktionerna i varje marknadsföringsutskick som vi gör (klicka på unsubscriptionlänk).

    • Redigera inställningarna för notifieringar i ditt medlemskonto.

    • Dra tillbaka samtycket för riktade marknadsföringskakor för i cookieinställningarna

      här

      .

    • Konfigurera integritetsinställningarna i ditt konto för sociala medier eller din webbläsare.

    • Kontakta kundservice för support ([email protected]).

    • Radera/avsluta ditt medlemskap.

    1.5 Hur du utövar dina rättigheter

    Du kan utöva din rätt till radering, rättelse, begränsning, invändning och tillgång till information genom att använda vårt formulär som du hittar här.

    Du kan utöva rätt till dataportabilitet genom att kontakta kundservice. Vänligen skriv ”Dataportabilitet” i ämnesraden i din kontakt med oss.

    Vi kommer att behandla din begäran så fort som möjligt, och senast inom 30 dagar.

    1.6 Dataskyddsombud

    Vi har utsett ett dataskyddsombud för att säkerställa att vi behandlar dina personuppgifter på ett öppet, korrekt och lagligt sätt. Du kan kontakta vårt dataskyddsombud på [email protected]. Vänligen skriv "Dataskyddsfråga DPO" i ämnesraden i din kontakt med oss.

    1.7 Rätt att lämna klagomål till tillsynsmyndighet

    Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att inge klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).

    2. VÅR BEHANDLING AV DINA PERSONUPPGIFTER

    2.1 KÖP ONLINE OCH I BIOGRAF

    Syftet med behandlingen

    • Att utföra de tjänster som du begär i våra biografer, till exempel bordsbeställning

    • Att möjliggöra dina beställningar eller serviceförfrågningar och hantera betalningstransaktioner

    • Att kunna hantera dina leveranser, reklamationer och återbetalningar

    • Att kunna kontakta dig vid behov och meddela dig om viktiga uppdateringar som rör de avtalade tjänsterna eller produkterna

    • Tillgängliggöra orderbekräftelse och kvitto för dina order/beställning

    Typ av personuppgifter

    • Kontaktuppgifter (t ex. namn, leveransadress, leveransadress, e-postadress och telefonnummer)

    • Betalnings- och transaktionsuppgifter (inklusive ordernummer)

    • Medlemsnummer (om relevant)

    Mer information

    Vi använder personuppgifter vi fått från dig i samband med de köp och/eller reservationer som du gjort på vår webbplats eller via vår mobilapp samt annan information du väljer att lämna till oss via tjänster som är kopplade till ditt köp och/eller reservation. Vi använder dina kontaktuppgifter för att skicka ut nödvändig information till dig som är kopplat till den tjänst som du har begärt samt för att följa upp graden av kundtillfredsställelse för de tjänster som vi tillhandahåller. När vi hanterar ett återköp begär vi in ditt ordernummer för att kunna administrera återköpet och i vissa fall telefonnummer för att kunna ha möjlighet att kontakta dig vid eventuella felaktigheter.

    Vi behandlar inte konto- eller kreditkortsuppgifter som personuppgiftsansvarig. Alla betalningar hanteras av våra utvalda samarbetspartners av betaltjänster. Våra samarbetspartners är certifierade av säkerhetsstandarden som används inom betalbranschen (PCI DSS).

    Vem vi delar personuppgifter med

    Dina personuppgifter delas med leverantörer som tillhandahåller oss kommunikationstjänster, betaltjänster och IT-lösningar för ERP/affärssystem. Leverantörer som tillhandahåller betaltjänster är själva ansvariga för personuppgiftsbehandlingar som sker i anslutning med betalningar. Vi kan även komma att dela dina personuppgifter med logistikpartners som hanterar leverans av fysiska biljetter och presentkort.

    Rättslig grund och motivering

    När vi gör våra produkter och tjänster tillgängliga för dig behandlar vi dina personuppgifter enligt vad som krävs för att fullgöra ett avtal med dig och de förpliktelser som följer av avtalet. Detta inkluderar att uppfylla de skyldigheter som följer av avtalet och omfattar beställning, betalning, ångerrätt eller nyttjande av andra tjänster som tillhandahålls av oss eller av tredje part.

    För alla andra syften som hänvisas till häri behandlar vi dina personuppgifter baserat på våra berättigade intresse som företag.

    Lagringstid

    Vi sparar och behandlar inte dina personuppgifter längre än vad som krävs för att vi ska kunna uppfylla våra avtals- och konsumentförpliktelser. Dina kontakt- och adressuppgifter sparas i 30 dagar efter genomförandet av den föreställning du köpt eller reserverat dina biljetter till. Betalar du med Swish sparar vi ditt telefonnummer i 90 dagar efter att föreställningen ägt rum.

    För att uppfylla vissa rättsliga förpliktelser är vi skyldiga att behandla vissa personuppgifter. Dessa skyldigheter fastställs genom exempelvis skatte-, redovisnings-, bokförings- och konsumentlagstiftning. Uppgifternas lagringstid varierar beroende på syfte, sammanhang och tillämplig lagstiftning.

    2.2 MEDLEMSPROGRAMMET

    Syfte

    • Att meddela dig om dina medlemsförmåner, t ex. erbjudanden, rekommendationer, kampanjer, påminnelser, medlemstävlingar och event som anordnas av oss eller våra filmdistributörer

    • Att upprätthålla och administrera ditt medlemskonto, t ex. hålla dina uppgifter uppdaterade och identifiera och verifiera dig som användare av kontot vid inlogg

    • Att förse dig med de tjänster och skräddarsydda upplevelser som ingår i lojalitetsprogrammet

    • Att upptäcka och vidta åtgärder mot bristande efterlevnad av våra villkor eller bedrägligt beteende

    • För att övervaka och förhindra eventuella försök till obehörig åtkomst på ditt konto

    Typ av personuppgifter

    • Kontaktuppgifter (t ex. namn, leveransadress, leveransadress, e-postadress och telefonnummer)

    • Personnummer

    • Födelsedatum

    • Orderhistorik

    • Inloggningsuppgifter

    • IP-adress

    • Tekniska identifierare som Enhets-ID och teknisk information om din enhet och webbläsare

    • Användarpreferenser och konfigurationsdata

    • Loggar över medlemsaktiviteter

    • Beteendedata och kontextuella data som samlas in via cookies eller liknande teknik

    Mer information

    Vi erbjuder ett lojalitetsprogram för att belöna dig som medlem och för att ta fram personliga erbjudanden och personligt innehåll i vår kommunikation med dig i våra digitala kanaler som t ex. e-post, sociala medier, sökmotorer och pushbaserade meddelanden i mobilappen. Vi använder personuppgifter som vi har fått direkt från dig i samband med att du registrerade dig för medlemskapet, som du delar med oss genom att använda våra tjänster, genom webbkakor and andra spårningstekniker på vår webbplats och i mobilappen. Mer information om detta hittar du under avsnittet som heter ”Marknadskommunikation & Annonsering”.

    När du loggar in till ditt konto via vår webbplats eller via mobilappen samlar vi in enhetsidentifierare för att hantera din inloggningsstatus. Det ger information om att du är aktiv och detta kan användas av oss för att skicka pushnotiser och liknande meddelanden om du valt att samtycka till det.

    Vi använder personnummer för att automatiskt hålla dina uppgifter i din medlemsprofil uppdaterade genom att hämta adressuppgifter från offentliga register. Detta gör vi för att försäkra oss om att förmåner och erbjudanden som lämnas är kopplade till rätt medlem. Uppgiften används även för att kontrollera din ålder vid registrering av medlemskapet och för att förhindra missbruk av medlemskapet. Detta i enlighet med villkoren som gäller för medlemskapet.

    Det kan vid biljettköp förekomma att en medlem i vårt lojalitetsprogram lämnar personuppgifter om andra medlemmar i samband med gemensamma biografbesök i syfte att fördela poäng. Vi förutsätter att den som lämnar uppgifterna har tillåtelse att lämna dessa uppgifter från den person det berör.

    Om överträdelser av villkoren för Filmstadens medlemskap eller misstänkt bedrägligt beteende upptäcks, använder vi dina personuppgifter, till exempel din e-postadress och ditt medlemsnummer, för att kontakta dig och vidta åtgärder.

    Medlemskapet är frivilligt att gå med i och kan avslutas när som helst i i dina kontoinställningar. Om du väljer att avsluta ditt medlemskap kommer det att upphöra att existera och alla medlemsförmåner och intjänade poäng som inte använts kommer gå förlorade. Dessutom kommer dina personuppgifter kopplade till medlemskapet att raderas.

    Mer information om vårt medlemskap hittar du i våra Medlemsvillkor.

    Vem vi delar uppgifter med

    Vi kan komma att dela dina personuppgifter när så krävs för att vi ska kunna uppfylla det avsedda ändamålet med behandlingen och för att vi ska ha möjlighet att tillhandahålla de medlemstjänster som vi erbjuder. Det omfattar t ex. IT-leverantörer som tillhandahåller oss plattformslösningar för CRM (Customer Relationship Management) och CEP (Customer Engeagement Platform).

    Rättslig grund och motivering

    Behandlingen av dina personuppgifter som görs för att skapa och hantera ditt medlemskonto och för att kunna göra produkter och tjänster tillgängliga för dig som medlem krävs för att fullfölja avtalet om medlemskap.

    Behandlingen av dina personuppgifter som görs för att skicka dig erbjudanden, filmnyheter, rekommendationer. Inbjudningar mm. i våra digitala kanaler är baserad på ditt samtycke till att ta emot marknadsföring från oss.

    För alla andra syften som hänvisas till här behandlar vi dina personuppgifter baserat på våra berättigade intresse som företag.

    Lagringstid

    Vi behåller och fortsätter att behandla dina personuppgifter så länge som det krävs för att fullgöra medlemskapsavtalet, men allra senast till dess att medlemskapet har avslutats av dig, eller raderats av oss på grund av användarinaktivitet under en period om 36 månader.

    Du har rätt att när som helst avsluta ditt medlemskap. Om du väljer att göra det upphör ditt medlemskap och dina personuppgifter raderas. Medlemskapet kan avslutas av dig på ”Mina sidor”.

    Enhetsidentifierare och IP-adress sparas under 30 dagar från varje inloggningstillfälle.

    Vi kan spara dina personuppgifter under en längre tid om det krävs enligt lag eller för att kunna hantera en pågående tvist.

    2.3 MARKNADSFÖRING OCH ANNONSERING

    Syfte

    • Att skapa och distribuera marknadsföringsmaterial genom flera kommunikationskanaler såsom sociala medier, webben, e-post och pushnotiser i mobilappen.

    • Att kunna förse dig med personaliserad annonsering baserat på dina aktiviteter på våra plattformar online.

    • Att säkerställa att vår kommunikation med dig i samband med direktmarknadsföring är effektiv och ligger i linje med vad du föredrar.

    Typ av personuppgifter

    • Kontaktuppgifter (t ex. namn, ort, leveransadress, e-postadress och telefonnummer)

    • Beställningshistorik

    • Medlems-ID (ej medlemsnummer)

    • Födelsedatum

    • IP-adress

    • Tekniska identifierare som Enhets-ID och teknisk information om din enhet och webbläsare

    • Annons-ID

    • Beteendedata och kontextuella data som samlas in via cookies eller liknande teknik t.ex. klick- och surfhistorik

    • Mätvärden för engagemang/interaktion från mottagare av e-post t ex. öppningsfrekvens, klickfrekvens och konventeringsgrad

    Mer information

    Vi skickar och visar marknadsföringsinnehåll för dig via e-post och pushmeddelanden i mobilappen samt via annonser i sociala medier, sökmotorer och webbplatser. Detta marknadsföringsinnehåll kan både vara generisk och personanpassad baserat på dina interaktioner med våra produkt och tjänster och analys av ditt kundbeteende på våra plattformar, t ex. din besöks-, köp- och surfhistorik.

    Annonsering i sociala medier och andra digitala plattformar

    Vi samarbetar med annonspartners för att göra vår marknadsföring effektiv och nå ut med vårt innehåll till våra målgrupper. Vi samarbetar med olika sociala medier, sökmotorer och leverantörer av annonsnätverk. För annonsering i sociala medier samarbetar med annonspartners som Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn, TikTok och Snapchat. Vi samarbetar med Google för onlineannonsering bannerannonser på webben) och sökmotorannonsering (sponsrade länkar). Dessa gemensamt benämn ”annonspartners”.

    Så här går det till

    Våra annonspartners använder uppgifter som samlas in genom cookies och liknande spårningsteknik på våra plattformar (webben och mobilappen). Baserat på dina interaktioner med våra tjänster och produkter i våra plattformar kan vi i vår annonsering föreslå produkter och tjänster som bygger på vad du har visat intresse för. Detta kallas återannonsering eller retargeting och är standardförfarande i många branscher. Genom retargeting kan vi köra reklamkampanjer som är relevanta för dig och mäta annonsmaterialets effektivitet och räckvidd. Det hjälper oss också att mäta våra annonspartners resultat och effektiviteten av deras kampanjer. Genom retargeting kan vi till exempel utföra reklamkampanjer som är relevanta för dig, genomföra segmentsanalys och mäta annonsmaterialets effektivitet, resultat och räckvidd.

    Våra annonspartners använder cookies och liknande tekniker för att spåra din användning av våra webbplatser och tjänster genom att komma åt uppgifter som lagras på din enhet. Detta gör det möjligt för oss att identifiera och kommunicera med rätt målgrupp och visa dig relevant innehåll när du besöker webbplatser, appar och sociala medier. Våra annonspartners gör det möjligt för oss att identifiera och kommunicera med rätt målpublik och skapa och distribuera personligt anpassat reklaminnehåll på våra plattformar.

    Du har möjlighet att hindra Google från att via Google Analytics plattformen använda dina personuppgifter. Detta gör du genom att installera ”Google Analytics Opt-out Browser Add-on”. Mer information hittar du här.

    Om du är medlem hos oss kan vi komma att välja ut innehåll som passar dina intressen baserat på den information vi samlat in från dig som medlem. Detta kallas målgruppssegmentering vilket innebär att vi grupperar kunder baserat på gemensamma kännetecken. För att kunna visa dessa målgrupper relevanta annonser i sociala medier och andra annonsnätverk, delar vi en kundidentifierare, t.ex. en krypterad e-postadress eller ett enhets-ID, med våra annonspartners. Våra annonspartners matchar dessa identifierare mot den aktuella annonspartnerns databas. Om en matchning hittas får du relevant reklaminnehåll i ditt flöde eller din sökmotor. Om ingen matchning hittas förstörs dina uppgifter på ett säkert sätt. Dina personuppgifter hanteras på ett säkert sätt med hjälp av en teknik som kallas hashning. Detta innebär att dina uppgifter krypteras på ett sådant sätt att de inte kan läsas av någon annan än mottagaren för det uttryckligen angivna syftet.

    Klickar du på en annons kan vi spåra en konvertering (ett klick) till en specifik annons via ett annons-ID. Det är så vi mäter effektiviteten av t ex. en kampanj.

    Varje annonspartner är personuppgiftsansvarig för sin egen del av behandlingen, inklusive eventuell överföring av personuppgifter till länder utanför Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES).

    Vem vi delar uppgifter med

    Vi kan dela dina personuppgifter med våra annonspartners och mediebyråer som hjälper oss med kampanjplanering och annonsering.

    Varje annonspartner är personuppgiftsansvarig för sin egen del av behandlingen, däribland eventuell överföring av personuppgifter till länder utanför EES.

    Om du vill ha mer information om hur annonsörer använder dina uppgifter, rekommenderar vi att du läser respektive annonsörs integritetspolicy.

    Rättslig grund och motivering

    När vi skickar dig direktmarknadsföring stöder vi oss på ditt samtycke att ta emot generiska och personliga meddelanden från oss via e-post/pushnotiser, däri även riktad annonsering i sociala medier och andra digitala plattformar. Du kan när som helst dra tillbaka ditt samtycke till marknadsföringskommunikation genom att följa instruktionerna i de mejl vi skickar till dig, alternativt ändra dina kommunikationspreferenser i inställningarna i ditt medlemskap, eller dra tillbaka ditt samtycke för pushnotiser i mobilappen.

    Vi använder spårningspixlar i e-postmeddelanden för att mäta mottagarnas engagemang/interaktion, och för detta stöder vi oss på ditt samtycke till att ta emot direktmarknadsföring. Du kan förhindra användningen av dessa tekniker genom att när som helst inaktivera automatisk inläsning av fjärrinnehåll (där bilder ingår) i dina e-postmeddelanden via din e-postleverantörs inställningar.

    Behandlingen av personuppgifter som samlas in via cookies eller liknande spårningstekniker och som används i marknadsföringssyfte är baserad på ditt samtycke som inhämtas via vår cookiebanner. Du kan dra tillbaka ditt samtycke för cookies som används för riktad och personaliserad annonsering i våra Cookieinställningar.

    Vi kan använda dina personuppgifter för att justera innehåll och förbättra riktade marknadsföringskampanjer genom våra annonspartners, med stöd av vårt berättigade intresse som företag av att utföra dessa aktiviteter.

    Lagringstid

    Vi behandlar inte dina uppgifter längre än vad som krävs för att kunna tillhandahålla marknadsföring och kampanjer till dig.

    Vi upphör med behandlingen av dina uppgifter i marknadsföringssyfte när du har avslutat ditt medlemskap hos oss och/eller aktivt avvisat vidare marknadsföringskommunikation från oss.

    2.4 TÄVLING OCH EVENT

    Syfte

    • Att kunna administrera ditt deltagande i tävlingar, medlemskvällar eller andra events som anordnas av oss, t ex. kontakta dig med relevant information om tävlingen och/eller eventet samt ge dig tillgång till den plats där eventet hålls, bekräfta deltagande, kontakta och annonsera vinnare, leverera och följa upp prisleveranser och i förekommande fall verifiera din ålder.

    • Att kunna utvärdera våra tävlingar och event för att förbättra framtida deltagarupplevelser samt marknadsföra våra tävlingar och event.

    Typ av personuppgifter

    • Kontaktuppgifter (t ex. namn, leveransadress, leveransadress, e-postadress och telefonnummer)

    • Medlemsnummer

    • Födelseår

    • Foto/video

    • Citat och personliga motiveringar

    Mer information

    Vi använder personuppgifter som vi har fått från dig i samband med att du registrerar ditt deltagande. Vi använder endast sådana personuppgifter som vi behöver för att kunna administrera ditt deltagande samt för att kontrollera att du uppfyller de villkor som gäller för deltagande tex. ålder.

    Om du är medlem i vårt lojalitetsprogram sparar vi information om ditt deltagande och använder detta för att skapa personligt innehåll samt för att skicka relevant information till dig om kommande tävlingar och/eller event.

    Det händer att vi filmar och fotograferar under våra event. Detta innehåll används för att marknadsföra våra tjänster och göra reklam för framtida event på vår webbplats, i sociala medier och i vårt marknadsföringsmaterial. Vi använder också innehållet internt för utbildningssyfte. Om vi har för avsikt att fotografera eller filma vid ett event kommer du att bli meddelad om detta.

    Vem vi delar uppgifter med

    Dina personuppgifter delas med IT-leverantörer som tillhandahåller oss tjänster för elektronisk kommunikation och onlineformulär som möjliggör insamling av den information som krävs för ditt deltagande. I de fall en tävling anordnas av ODEON Cinemas Group förekommer det att vi delar dina personuppgifter med andra företag inom vår koncern samt med filmdistributörer som i vissa fall sponsrar en tävling för att vi ska kunna fullgöra våra skyldigheter i enlighet med gällande tävlingsvillkor, tex. för att kunna dela ut priser till vinnarna.

    Rättslig grund och motivering

    Behandlingen av dina personuppgifter i syfte att göra en tävling eller ett event tillgängligt för dig är baserad på vårt berättigade intresse som företag. I vissa fall då det förekommer särskilda tävlingsvillkor baseras behandlingen av dina personuppgifter på ditt samtycke vilket du ger oss i samband med att du godkänner tävlingsvillkoren.

    Lagringstid

    Vi sparar de personuppgifter du lämnat i trettio (30) dagar från det att tävlingen eller eventet avslutats. Om du har utsetts till vinnare i en tävling sparar vi dina personuppgifter i upp till 6 månader.

    Om du är medlem i vårt lojalitetsprogram sparar vi information om ditt deltagande så länge du är kvar som medlem hos oss för att vi ska kunna skicka relevant information till dig om kommande tävlingar och/eller event.

    2.5 ANALYS OCH AFFÄRSUTVECKLING

    Syfte

    • Att kunna utvärdera, utveckla och förbättra våra produkter, tjänster, kundupplevelser och biografer. Detta omfattar analyser för att göra våra tjänster mer användarvänliga, t ex. att justera användargränssnitt på vår webbplats och i vår mobilapp för att förbättra navigering, läsbarhet eller lyfta fram de funktioner som används ofta av besökare.

    • Att kunna kontakta dig med förfrågningar och gästundersökningsenkäter för att kunna fastställa graden av kundtillfredsställelse för de tjänster som vi tillhandahåller. Eventuella personuppgifter som används och samlas in från dig kommer endast att behandlas för det specifika syfte som dessa enkäter tagits fram för.

    • Att kunna utföra analys av kundbeteenden för att skapa en mer personlig och relevant onlineupplevelse som resonerar med respektive kundsegment.

    • Att kunna dela personuppgifter med våra annonspartners i syfte att optimera annonsernas målinriktning och prestanda för att identifiera områden som fungerar och som inte fungerar och implementera iterativa förbättringar.

    • Att samla in statistik om användningen av vår webbplats och mobilapp, med hjälp av anonymiseringsmetoder som omvandlar personuppgifter till anonymiserade (icke-personliga) uppgifter, för att få underlag för utvecklings- och förbättringsområden.

    Typ av personuppgifter

    • E-postadress

    • Ort och leveransadress

    • Medlems-ID (ej medlemsnummer)

    • Annons-ID

    • Transaktionsdata (t ex. produktinformation, ordervärde, betalningssätt)

    • Ordernummer och orderhistorik

    • Lämnade kommentarer i fritextfält

    • Mätvärden för statistik från mottagare av e-post t ex. öppningsfrekvens och klickfrekvens

    • Beteendedata och kontextuella data som samlas in via cookies eller liknande teknik

    • Tekniska identifierare som enhets-ID och teknisk information om din enhet och webbläsare

    Mer information

    Uppgifter som används i utvecklings- och förbättringssyfte har samlats in för olika ändamål. Vi kan till exempel använda uppgifter om onlinetransaktioner för att utveckla vårt system för digitala köp. Alla analyser utförs med sammanställda (aggregerade/avpersonifierade) uppgifter men det kan förekomma att personuppgifter används i samband med sluttester av integrationer med andra externa IT-system och i samband med felsökning och felrättning.

    När du köper en biobiljett på vår webbplats eller i vår mobilapp kan din e-postadress komma att användas för att kontakta dig för att följa upp din upplevelse av ditt biobesök hos oss.

    För att hjälpa till att förbättra vår tjänst använder vi industristandardteknik som pixlar för att spåra och förstå hur du interagerar med oss. Du kan förhindra användningen av dessa tekniker genom att när som helst inaktivera automatisk inläsning av bilder i dina e-postmeddelanden med din e-postleverantörs inställningar och styra vilka kategorier av kakor vi får placera på din enhet i vår cookiebanner.

    Vem vi delar uppgifter med

    Dina personuppgifter delas med IT-leverantörer som tillhandahåller oss tjänster för dataanalys, testning, felrättning och felsökning. Vi kan även komma att dela begränsade uppgifter med våra annonspartners för att optimera våra annonsers prestanda.

    Efter ditt besök hos oss kan du komma att bli kontaktad av oss genom våra samarbetspartner för kundupplevelsehantering SMG-Service Management Group eller SYNO International för att delta i en frivillig gästundersökning.

    Rättslig grund och motivering

    Behandlingen av dina personuppgifter i syfte att utveckla och förbättra våra tjänster och produkter är baserad på vårt berättigade intresse som företag.

    Behandlingen av dina personuppgifter som samlas in via cookies och liknande spårningsteknik är baserad på ditt samtycke som inhämtas via vår cookiebanner. Du kan när som helst dra tillbaka ditt samtycke för cookies i våra Cookieinställningar.

    Vi använder spårningspixlar i e-postmeddelanden för att mäta statistik om mottagarnas engagemang/interaktion, och för detta stöder vi oss på ditt samtycke till att ta emot direktmarknadsföring. Du kan förhindra användningen av dessa tekniker genom att när som helst inaktivera automatisk inläsning av fjärrinnehåll (där bilder ingår) i dina e-postmeddelanden via din e-postleverantörs inställningar.

    Lagringstid

    Vi kommer inte att behandla dina personuppgifter längre än vad som krävs för att vi ska kunna uppnå syftet för den här typen av behandlingar. Personuppgifter som används för att genomföra och samla in svar från gästundersökningsenkäter sparas i upp till 3 månader.

    2.6 SÄKERHET

    Syfte

    • Att skydda våra besökare, kunder, medarbetare, tillgångar och företag mot våld, bedrägeri, cyberattacker, obehörig användning av våra plattformar, stöld, missbruk och andra skadliga aktiviteter.

    • Att upprätthålla en säker miljö i våra biografer och skydda våra medarbetare, besökare och lokaler och utrustning mot olyckor, våld och hot och andra säkerhetsincidenter använder vi kameraövervakning i våra biografer på vissa platser där vi bedriver verksamhet.

    • Att bedöma, utreda, dokumentera och rapportera enskilda incidenter.

    • Att ta fram säkerhetsanalyser och rapporter på sammanslagen/aggregerad nivå.

    • Att fastställa, utöva och/eller försvara rättsliga anspråk eller tvister.

    Typ av personuppgifter

    • E-postadress

    • Medlemsnummer

    • Betalnings och -transaktionsuppgifter

    • Order- och köphistorikhistorik

    • Kontaktuppgifter

    • IP-adress

    • Övervakningsbilder/filmer

    • Incidentloggar*

    * Dessa loggar kan innehålla uppgifter om till exempel uppkomna skador, fordringsägarens identitet och kontaktinformation samt andra detaljer om händelsen inklusive (misstänkt) brottslig verksamhet.

    Mer information

    Vi behandlar dina personuppgifter när du befinner dig inom våra kamerors synfält i de lokaler som har kameraövervakning. Vi har kameraskyltar i våra lokaler som upplyser dig om att området är bevakat. På dessa skyltar finns bland annat kontaktuppgifter till oss.

    Vi aktiverar nödvändiga mekanismer för att identifiera och stoppa obehörig användning av våra plattformar som t ex. bedrägerier som begås mot dig och/eller mot oss. Om vi har anledning att misstänka bedrägeri eller om vi upptäcker ett onormalt beteende som kan vara en indikator på obehörig användning av våra plattformar, så vidtar vi nödvändiga åtgärder, t ex. blockerar transaktioner under bearbetning eller blockera användare från att besöka vår webbplats och använda våra produkter och tjänster under en begränsad tid.

    Uppgifter kan komma att användas för att utreda misstänkta brott om vi är ålagda att uppfylla en rättslig förpliktelse eller för att utreda konkreta misstankar om oegentligheter sker eller har skett.

    Vem vi delar dina uppgifter med

    Dina uppgifter delas med företag som tillhandahåller säkerhetstjänster samt våra interna säkerhetsrepresentanter. Dina personuppgifter kan komma att delas med behöriga myndigheter såsom Polisen om vi är ålagda att uppfylla en rättslig förpliktelse.

    Rättslig grund och motivering

    Om det inte finns en rättslig förpliktelse är behandlingen av dina personuppgifter som görs i säkerhetssyfte baserad på vårt berättigade intresse.

    Lagringstid

    Vi behåller inte dina personuppgifter längre än vad som krävs för att uppfylla varje syfte. Vi sparar bilder från våra övervakningskameror i högst 30 dagar, såvida vi inte är skyldiga att spara kopior under en längre tid på begäran av en behörig myndighet eller när vi anser att det är rimligt och motiverat.

    2.7 KUNDSERVICE

    Syfte

    • Att kunna hantera och besvara dina frågor, eventuella klagomål och reklamationer och tillhandahålla teknisk support om något inte fungerar som det ska som t ex. rör medlemskontot, betalningar och beställningar

    • Att vid behov kunna kontakta dig via e-post, telefon, sociala medier eller på annat sätt för att besvara dina frågor om våra tjänster och produkter

    • Att kontakta dig efter ditt ärende har avslutats och be dig delta i en frivillig kundserviceundersökning för att följa upp graden av kundnöjdhet för de tjänster som vi tillhandahåller och den support du fick av oss.

    Typ av personuppgifter

    • Kontaktuppgifter (t ex. namn, leveransadress, leveransadress, e-postadress och telefonnummer)

    • Medlemsnummer och interaktionslogg/chattloggar

    • Innehåll genererat av dig, som e-postmeddelanden och chattutskrifter

    • För att kunna lösa ditt ärende kan det också hända att vi behöver komma åt och använda transaktionsuppgifter (t ex. beställnings och betalningsuppgifter

    • Enhetsidentifierare och teknisk information om din enhet (chattbot)

    Som stöd för våra medarbetares utbildning och utveckling kan vi ibland spela in eller lyssna på dina samtal när du är i kontakt med oss. Du kommer informeras om vi spelar in ett samtal i utbildnings- och utvecklingssyfte.

    Ärenden kan komma in till oss via e-post, telefon, chattfunktion online, sociala medier eller då ett ärende initieras i samband med besöket på våra biografer varför olika uppgifter kan komma att behandlas.

    Observera! Du har möjlighet att ladda ner chattloggar direkt från vår chattbot på filmstaden.se.

    Vem vi delar uppgifter med

    Dina personuppgifter delas med IT-leverantörer som tillhandahåller oss tjänster för elektronisk kommunikation och systemlösningar för hantering av arbetsflöden (ärendehanteringssystem) och verktyg som vi använder i vårt arbete med kundservice.

    När du interagerar med oss i sociala medier, till exempel på vår Facebooksida, delas alla eventuella textmeddelanden och annan information som du själv väljer att inkludera i din kontakt med oss även med socialamedierplattformen. Detta sker i enlighet med den aktuella plattformens användarvillkor och integritetspolicy som du samtyckte till när du registrerade dig som användare. Vi åtar oss inget ansvar för plattformsleverantörens behandling av dina personuppgifter.

    Rättslig grund och motivering

    För att kunna ge dig bästa tänkbara kundservicen måste vi behandla dina personuppgifter. Denna behandling är baserad på vårt berättigade intresse som företag.

    Innan vi spelar in något samtal med dig kommer vi alltid att be om ditt samtycke.

    Lagringstid

    Vi behåller dina uppgifter så länge som det krävs för att vi ska kunna hjälpa dig med ditt ärende och hantera eventuella rättsanspråk från dig som kund. Vi kan fortsätta att lagra och använda dina uppgifter om vi har återstående förpliktelser gentemot dig eller om vi av andra skäl är förhindrade att radera dem.

    Generellt sparar vi dina personuppgifter i upp till 18 månader från och med den tidpunkt då ett kundserviceärende registreras.

    2.8 EFTERLEVNAD AV LAGAR

    Syfte

    • Att uppfylla rättsliga förpliktelser. I enlighet med svensk lagstiftning är vi skyldiga att behandla vissa personuppgifter. Dessa skyldighete fastställs genom exempelvis skatte-, redovisnings-, bokförings-, sanktions-, hälso- och säkerhets- samt konsumentlagstiftning.

    Typ av personuppgifter

    Vilka personuppgifter som är nödvändiga att behandla fastställs i gällande lag.

    Vem vi delar uppgifter med

    Behöriga myndigheter.

    Rättslig grund och motivering

    Behandlingen av dina personuppgifter som krävs för att uppfylla lagar och regler är baserad på våra rättsliga förpliktelser.

    Lagringstid

    Uppgifternas lagringstid varierar beroende på syfte, sammanhang och specifik lagstiftning.

    2.9 SOM REPRESENTANT FÖR FÖRETAG ELLER ANNAN ORGANISATION

    Syfte

    Vi behandlar dina personuppgifter för företags- och medieförsäljning när du agerar som representant för ditt företag eller organisation.

    • Att tillhandahålla en tjänst eller fullgöra en annan begäran från dig

    • Att hantera bokningar av evenemang som t ex. skicka inbjudningar, följa upp anmälningar och hantera avbokningar

    • Att kommunicera med dig kring de produkter och tjänster som du har begärt

    • Att utvärdera potentiella affärspartners, samarbeten och partnerskap samt hantera befintliga affärsrelationer inklusive kommunikation, upphandling, kontraktsskrivning och finansiella transaktioner

    • Att hantera juridiska krav som t ex. följer av bokföringslagen

    • Att skapa och administrera användarkonton till system som vi tillhandahåller våra företagskunder

    • Att skydda kundinformation och de system som hanterar den

    • Att svara på och hantera eventuella klagomål och i förekommande fall ge teknisk support

    • Att utvärdera, utveckla och förbättra våra produkter och tjänster genom att följa upp kunders upplevelse genom samtal och/eller e-postförfrågningar om att delta i frivilliga kundundersökningar

    • Att distribuera marknadsföringsmaterial t ex. nyhetsbrev och utskick med liknande erbjudanden om tjänster och produkter som du visat intresse för

    • Att samla in statistik om användningen av våra tjänster, med hjälp av anonymiseringsmetoder som omvandlar personuppgifter till anonymiserade (icke-personliga) uppgifter, för att få underlag för utvecklings- och förbättringsområden.

    Typ av personuppgifter

    • Kontaktuppgifter (t ex. namn, leveransadress, leveransadress, e-postadress och telefonnummer)

    • Faktureringsuppgifter

    • Kundnummer (om relevant)

    • Användaruppgifter (om relevant)

    • IP-adress

    • Tekniska identifierare som enhets-ID och teknisk information om din enhet och webbläsare

    • Beteendedata och kontextuella data som samlas in via cookies eller liknande teknik t.ex. klick- och surfhistorik

    • Eventuell ytterligare information som lämnas i samband med en beställning

    Mer information

    Vi använder personuppgifter som vi har fått från dig i samband med att du kontaktar oss i olika sammanhang eller använder våra tjänster.

    Om du har köpt en tjänst eller produkt från oss skickar vi direktmarknadsföring till dig med liknande erbjudanden i framtiden. Du kan när som helst avregistrera dig från dessa utskick.

    När du använder våra tjänster och produkter använder vi cookies och andra spårningstekniker för att kunna samla in statistik om hur våra tjänster och produkter används för att få underlag för utvecklings- och förbättringsområden. Om du accepterar användningen av cookies kan det innebära att vi samlar in statistik om hur du använder våra tjänster och produkter.

    Har du valt att svara på vår kundundersökning använder vi din feedback för att utvärdera våra prestationer och identifiera förbättrings- och utvecklingsmöjligheter. Detta för att vi ska kunna utvärdera, utveckla och förbättra våra produkter, tjänster och fastställa graden av kundtillfredsställelse. Du kan när som helst avregistrera dig från dessa utskick.

    Vi erbjuder våra företagskunder möjligheten att skicka biljettkoder elektroniskt till sina egna kunder via vår webbportal. Våra företagskunder kan ladda upp sina egna kunders e-postadresser i tjänsten för att leverera biljettkoder. När det gäller dessa uppgifter behandlar vi uppgifterna i egenskap av personuppgiftsbiträde för ändamål som följer av avtalet för tjänsten mellan oss och ditt företag och enligt ytterligare instruktioner från dig som företagskund i din användning av tjänsten.

    Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev för företagskunder använder vi dina uppgifter för att skicka ut erbjudanden och annan relevant marknadsföringsinformation till dig.

    Vem vi delar uppgifter med

    Dina personuppgifter delas med leverantörer som tillhandahåller oss tjänster för digital marknadsföring, IT-lösningar för ERP/affärssystem och leverantörer som hanterar bokning av möten, konferens och evenemang. Du kan även komma att bli kontaktad av oss genom någon av våra samarbetspartners för kundupplevelsehantering för att delta i en frivillig kundundersökning.

    Dessa tredje parter agerar som vårt personuppgiftsbiträde och utför en uppgift för vår räkning. Detta innebär att vi är ansvariga för den personuppgiftsbehandling som sker för att uppfylla specifika syften. Vi kan också komma att dela dina personuppgifter med parter som självständigt ansvarar för behandlingen av personuppgifter. Detta innebär att vi inte har kontroll över hur de uppgifter som lämnas ska behandlas. Exempel på sådana parter är banker, fraktföretag och speditörer och betalföretag som tillhandahåller betallösningar för online och e-handel. När dina personuppgifter delas med ett företag som är självständigt ansvarigt för den personuppgiftsbehandling som sker gäller företagets integritetspolicy och personuppgiftshantering.

    Använder du vår digitala webbtjänst för distribution av värdekoder är det ditt företag eller organisation som du representerar som är ansvarig för den personuppgiftsbehandling som sker i anslutning med användandet av vår webbtjänst för distribution av av värdekoder. Vi tillhandahåller webbtjänsten i egenskap av personuppgiftsbiträde.

    Rättslig grund och motivering

    I de fall ett avtal har ingåtts med ditt företag, t ex. genom en beställning eller ett köp på någon av våra webbplatser är den rättsliga grunden fullgörande av avtal.

    För det fall kontakten inte leder till en bokning, beställning eller ett köp utgör den rättsliga grunden vårt berättigade intresse att kontakta dig med liknande erbjudanden i framtiden. Du kan när som helst invända mot direktmarknadsföring genom att klicka på avregistreringslänken som finns i våra e-postutskick. Behandlingen av personuppgifter som samlas in via cookies eller liknande spårningstekniker och som används för analys och statistik är baserad på ditt samtycke som inhämtas via vår cookiebanner. Du kan när som helst dra tillbaka ditt samtycke för cookies som används för analys och statistik i våra Cookieinställningar.

    Om du har valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev för att ta emot erbjudanden och annan relevant marknadsföringsinformation från oss är behandlingen av dina uppgifter baserad på ditt samtycke till att ta emot denna information. Du kan när som helst invända mot direktmarknadsföring genom att klicka på avregistreringslänken som finns i våra e-postutskick.

    Behandlingen av dina personuppgifter i syfte att utveckla och förbättra våra tjänster och produkter är baserad på vårt berättigade intresse som företag.

    När vi behandlar dina personuppgifter som är nödvändiga för att uppfylla de krav som ställs på oss enligt gällande lag, är den rättsliga grunden för att behandla dina personuppgifter en rättslig förpliktelse.

    För andra ändamål som avses här, är behandlingen av dina personuppgifter baserad på vårt berättigade intresse som företag.

    Lagringstid

    Vi sparar inte dina personuppgifter längre än vad som anses nödvändigt med hänsyn till ändamålen för behandlingen av personuppgifterna. I vissa förekommande fall sparas dina uppgifter en längre tid om det finns ett lagkrav, en pågående tvist eller oavslutade åtaganden gentemot dig som kund.

    Personuppgifter som används för att genomföra och samla in svar från kundundersökningar sparas i upp till 3 månader.

    För behandling av personuppgifter för de ändamål som baseras på ditt samtycke kommer vi att behålla uppgifterna tills du återkallar ditt samtycke.

    Om du har skapat ett företagskonto för distribution av biljettkoder, sparas personuppgifter som ditt företag har laddat upp till tjänsten i 16 månader från och med uppladdningstillfället.

    3. VAR OCH MED VEM PERSONUPPGIFTER DELAS MED

    Vi delar endast dina personuppgifter med dem som behöver uppgifterna för att kunna uppnå det avsedda ändamålet med behandlingen. Vi kan dela dina personuppgifter inom ODEON Cinemas Group dit Filmstaden tillhör för att uppnå det avsedda syftet med behandlingen, till exempel dataanalys av konsumentdata för att få marknadsinsikter och för skapande av marknadsföringsinnehåll.

    Vi förbehåller oss rätten att överföra eventuella personuppgifter som vi har om dig i händelse av att vi förvärvas av eller sammanslås med en tredje part eller blir föremål för någon annan affärstransaktion som t ex. en omorganisation.

    De personuppgifter som samlas in om dig lagras och behandlas i huvudsakligen i ett land inom den Europeiska unionen (EU) eller Europeiska Ekonomiska Samarbetsområdet (EES) men kan också, när det är nödvändigt, överföras till och behandlas i ett land utanför EU/EES. Varje sådan överföring av dina personuppgifter sker i enlighet med gällande lagar och utan att dina lagstadgade rättigheter påverkas. I dessa fall garanteras adekvat skyddsnivå genom beslut från den Europeiska Kommissionen.

    Då och då kan vi komma att överföra personuppgifter från EU/EES till ett tredje land som saknar beslut om adekvat skyddsnivå. När detta sker använder vi Europeiska Kommissionens Standard Contractual Clauses för dataöverföring, dvs. avtalsvillkor som både vi och mottagaren av personuppgifter skriver under och som säkerställer att dina rättigheter och friheter beaktas. När det är lämpligt vidtar vi också ytterligare skyddsåtgärder, t ex. kryptering, strikta åtkomstkontroller och pseudonymisering.

    Personuppgiftsbiträden

    När så krävs delar vi dina personuppgifter med personuppgiftsbiträden för att uppnå det avsedda ändamålet med behandlingen. Ett personuppgiftsbiträde är ett företag som behandlar uppgifter på uppdrag av oss enligt våra anvisningar. Vi ställer höga krav på våra personuppgiftsbiträden och säkerställer att alla våra personuppgiftsbiträden lämnar tillfredsställande säkerhetsgarantier med avseende på dina personuppgifters säkerhet och konfidentialitet.

    Vi har skriftliga avtal med alla våra personuppgiftsbiträden, s.k. personuppgiftsbiträdesavtal, genom vilka de garanterar säkerheten för de personuppgifter som behandlas.

    Vi har personuppgiftsbiträden som hjälper oss med:

    • IT-tjänster (nödvändig drift, teknisk support, utveckling, felsökning och underhåll av våra IT-lösningar och affärssystem)

    • Logistik (post- och logistiktjänster)

    • Distribution av priser (filmdistributörer)

    • Order- och betalningshantering (banker och andra betaltjänstleverantörer)

    • Kundservice (chattbot på vår webbplats och ärendehanteringssystem)

    • Kundevents, möten och konferens (bokningshantering och kopplade tjänster)

    • Marknads- och gästundersökningar (utskick och insamling av gästers feedback om våra produkter och tjänster)

    • Annonsering och digital marknadsföring (data- och webbanalysföretag, marknadsautomation, sociala-medieplattformar och sökmotorer, mediebyråer eller reklambyråer, tryck och distribution)

    • Försäkringsbolag (skadereglering mm.)

    • Internetleverantörer (tillgång till internet via wifi-tjänst)

    • Cybersäkerhet (skydd av informationstillgångar och förbyggande av ekonomiska förluster och skador)

    • Fysisk säkerhet (leverantörer av säkerhetskameror och incidentrapportering)

    Självständigt personuppgiftsansvariga

    Vi kan också komma att dela dina personuppgifter med företag som är självständigt personuppgiftsansvariga och som ansvarar för behandlingen av dina personuppgifter. Detta innebär att vi inte bestämmer eller har kontroll över hur uppgifter som lämnas till dessa företag ska behandlas.

    Detta kan vara företag som:

    • Företag som erbjuder betallösningar (kortinlösenföretag, banker och andra betaltjänstleverantörer)

    • Sociala medieplattformar som du interagerar med

    • Företag som hanterar allmänna godstransporter (speditörer och logistikföretag)

    • Mobiloperatörer och internetleverantörer som hanterar telefoni, data och internet

    • Bemanning- och rekryteringsföretag

    • Offentliga myndigheter (skattemyndigheter, polis eller andra myndigheter) om vi är skyldiga att göra det enligt lag eller vid misstanke om brott.

    För företag som är självständigt personuppgiftsansvariga och som själva ansvarar för hanteringen av dina personuppgifter gäller företagets egen integritetspolicy.

    4. COOKIES

    Filmstaden använder cookies och andra spårningstekniker på vår webbplats för att ge dig som besökare full tillgång till olika funktioner och tjänster, för att kunna analysera användarnas beteende på webbplatsen samt leverera anpassat och personligt annonsinnehåll i sociala medier och andra digitala plattformar. Vi samlar därmed in personuppgifter om ditt användande av vår webbsida.

    En cookie är en liten textfil som placeras på din dator, mobiltelefon och liknande enheter. Det finns temporära cookies och permanenta cookies. Temporära cookies, kallade sessions-cookies, sparas på din enhet tills du stänger ner din webbläsare. Permanenta cookies har ett utgångsdatum och när det datumet har utgått, raderas dessa cookies när du återbesöker den webbsida som skapade den.

    Cookies kan vara förstapartscookies eller tredjepartscookies. Förstapartscookies är cookies som placeras på vår webbsida av oss. Tredjepartscookies är cookies som placeras på vår webbplats av en tredje part, med tillstånd från oss.

    I vår Cookiepolicy kan du läsa mer om vilka cookies vi använder, vad dem används till och hur du kan hantera dina inställningar för samtycke till vår användning av cookies.

    5. UPPDATAERINGAR AV VÅRT INTEGRITETSMEDDELANDE

    Detta integritetsmeddelande kan komma att uppdateras från tid till annan. Den senaste versionen av vårt integritetsmeddelande är alltid tillgänglig på vår webbplats.

    Vid ändringar som är av avgörande betydelse för hur vi hanterar dina personuppgifter, meddelas du via anslag på vår officiella webbplats eller via e-post. Läs gärna vårt integritetsmeddelande regelbundet så håller du dig informerad om hur vi skyddar dina personuppgifter och din integritet.

    Version 2.1 December 2024

  • Cookiepolicy

    Denna policy förklarar vad cookies är och hur de används på Filmstadens webbplats och applikationer.

  • Köpvillkor för biobiljetter

    Här hittar du köpvillkor för Filmstaden, Svenska Bio och Cinemascenen.

  • Köpvillkor för Presentkort

    Här kan du läsa köpvillkoren för Filmstadens Presentkort

  • Filmstadens medlemsvillkor

    Allmänt om medlemskapet

    Dessa villkor (”Medlemsvillkoren”) reglerar ditt medlemskap i Filmstadens kundklubb (”Filmstaden”).

    ”Medlemsvillkoren” utgör det avtal som gäller mellan dig (”Medlemmen”) och Filmstaden AB (org nr 556035-1651) när du blivit medlem i Filmstaden, och du bör därför läsa Medlemsvillkoren noggrant. Filmstaden AB förbehåller sig rätten att uppdatera Medlemsvillkoren från tid till annan. Om vi gör några väsentliga förändringar i Medlemsvillkoren meddelar vi dig via e-post.

    Filmstaden AB förbehåller sig rätten att efter egen bedömning avsluta medlemskapet om detta missbrukas eller för det fall Medlemmen vid besök på Filmstaden AB:s biografer agerar i strid med Filmstaden AB:s vid var tid gällande ordningsregler. Ett avslutande av medlemskapet kan innebära att intjänade poäng förverkas. Filmstaden AB förbehåller sig också rätten att avsluta kundklubben Filmstaden, men ska då informera dig om detta minst sex (6) månader i förväg via e-post och övriga medlemskanaler.

    Personuppgiftshantering

    När du registrerar dig som Medlem i Filmstaden godkänner du att vi behandlar de personuppgifter du lämnar. I vår personuppgiftspolicy finns information om hur vi behandlar dina personuppgifter, vad de används till och hur vi skyddar din integritet. Vi uppmanar dig att läsa igenom personuppgiftspolicyn noggrant och att kontakta oss om du har några frågor. För kontakt vänligen se vår personuppgiftspolicy.

    Att bli medlem i Filmstaden

    Medlemskap i Filmstaden skapas via registrering på www.filmstaden.se (”filmstaden.se”) eller via vår App ”Filmstaden” (”Appen”). Det är inte möjligt att registrera medlemskap i kassan på biograferna. Registrering görs sedan via e-post och du skapar din medlemsprofil och väljer ditt lösenord. Vi kommunicerar huvudsakligen med dig som medlem via våra digitala kanaler. Alla basfunktionerna för medlemskapet kommer du åt via ditt konto i Appen och på filmstaden.se. Appen är också tänkt att vara en kanal för kommunikation i direkt anslutning till dina biobesök.

    När du registrerar dig som medlem får du frågan om du vill ta emot marknadsföring från oss i våra digitala kanaler, som t.ex e-mail, sms, social media eller push-notiser. Du kan när som helst välja att sluta ta emot marknadsföring genom att ändra dina kontoinställningar i Appen eller på webben, eller genom att följa länken i respektive meddelande. Vi kommer även om du avsagt dig marknadsföringsmeddelanden att fortsätta att leverera dina biljetter och bekräftelser via e-post. Vi kommer också att fortsätta kommunicera kring ditt medlemskap och relevant information inför dina besök.

    Det är bara fysiska personer som fyllt 16 år som kan vara medlemmar i Filmstaden.

    Ditt medlemskap är personligt och kan inte överlåtas eller användas av annan. Du ansvarar själv för att dina inloggningsuppgifter inte hamnar i andras händer. Om du tror att någon kan ha fått reda på dina inloggningsuppgifter, rekommenderar vi att du byter ditt lösenord omgående.

    Medlemskapet får endast användas för icke-kommersiellt bruk. Du får inte sälja poäng och du får inte använda medlemskapet på ett sådant sätt att Filmstaden AB eller annan drabbas av olägenhet eller skada. Du får inte bryta mot svensk lag och du måste följa Filmstaden AB:s regler.

    Medlemsprofil

    Du skapar din medlemsprofil genom att ange följande obligatoriska uppgifter; för- och efternamn, personnummer, din e-postadress och ditt mobilnummer.

    Medlemskapet är kortlöst och du identifierar dig som medlem med ditt personnummer eller med ditt digitala medlemskort som finns i Appen.

    På dina personliga sidor som du når via inloggning; ”Logga in” kan du se all information kring ditt medlemskap, och där kan du också hantera ditt medlemskap, se poäng och nivåer m.m. Du loggar in på Mina Sidor i Appen eller på filmstaden.se med din mailadress.

    Medlemsår

    Ditt medlemskap i Filmstaden börjar det datum du blir medlem och gäller därefter i 12 månader (det första Medlemsåret). Medlemskapet förlängs därefter automatiskt i 12-månaders perioder, där varje 12-månaders period utgör ett Medlemsår. (Om du varit medlem i Filmstaden AB:s tidigare lojalitetsprogram, Bioklubben, gäller särskilda regler, se punkt 12 nedan.)

    Filmstaden AB förbehåller sig rätten att avsluta medlemskapet om inga besök eller köp i kiosken har gjorts under en period på tre år, varvid medlemskapet upphör, men självfallet kan du bli medlem på nytt vid ett senare tillfälle.

    Du kan närsomhelst säga upp ditt medlemskap i Filmstaden.

    Medlemsnivåer

    Medlemskapet har två nivåer; medlem och Guldmedlem.

    Guldmedlem blir den som under ett Medlemsår samlat in 1500 nivågrundande poäng* eller gjort 10 poängivande besök**.

    *) Poäng som inte är nivågrundanden är t.ex. välkomstpoäng, dvs sådana poäng som vi ger till nya medlemmar, och kampanjpoäng, t.ex. poäng från ”dubbla-poäng” kampanjer. Övriga poäng du tjänar är nivågrundande och påverkar din medlemsnivå. **) Besök som inte är poänggivande är t ex besök som du betalat med poäng eller fria besök, t.ex. förhandsvisningar, fribiljetter eller personalkort. Övriga besök är poänggivande och påverkar din medlemsnivå.

    Intjänade poäng/besök under ett Medlemsår (”Intjänandeåret”) ligger till grund för vilken medlemsnivå som ska gälla för dig det efterföljande Medlemsåret. Första gången du uppnår guldnivån gäller dock guldmedlemskapet också resterande del av Intjänandeåret, dvs du blir guldmedlem så snart du uppfyllt kraven i föregående stycke.

    Hur man tjänar poäng

    Du tjänar poäng på det du betalar för din egen biobiljett då du köper den i inloggat läge på Appen och på filmstaden.se eller i våra kassor och på alla produkter du handlar i våra kiosker.

    Varje krona du betalar motsvarar 1 poäng.

    Poäng för biljettköp registreras på Mina sidor när den föreställning biljetten gäller för är slut.

    Poäng för inköp i våra kiosker registreras på Mina sidor direkt vid köptillfället. Observera att köp på restauranger och caféer som ligger inne i eller i anslutning till våra biografer, men som inte drivs av Filmstaden AB, inte ger några poäng. Om du är tveksam, fråga innan du handlar om köpet är poänggrundande.

    Du kan också efterregistrera biljettköp upp till en vecka efter föreställningen. Detta gör du genom att kontakta Kundservice via filmstaden.se.

    Specialbestämmelser och undantag

    • Presentkort: Du får poäng på det du köper, dvs. din biljett och ditt kioskköp, när du använder presentkort som betalning, men du får inte poäng för köpet av själva presentkortet (för att ladda kortet).

    • Storpaketbiljett: När du använder en biljettkod som betalning för din biljett ger det alltid 50 poäng.

    • Rabattkort: Köp av din biljett med rabattkort ger poäng. Köp av själva rabattkortet ger inte poäng.

    • Reservationsavgifter: Om du köper din biljett efter att först ha reserverat den, tjänar du inte poäng på reservationsavgiften.

    • Företagsbiljetter: När du använder en företagsbiljett som betalning för din biljett ger det alltid 50 poäng.

    • Fribiljetter: Ger inga poäng.

    • Biljetter du köper för poäng: Ger inga poäng.

    Fördela poäng till vänner

    Om du i inloggat läge på Appen eller filmstaden.se eller i våra kassor köper biljett också åt annan medlem i Filmstaden, kan du genom att lägga till dennes medlemsnummer i Filmstaden se till att denne får poäng för sin biljett.

    Handla för poäng

    Du kan i inloggat läge använda dina intjänade poäng direkt i Appen, på filmstaden.se eller i våra kassor för att köpa biljetter (även till andra än dig själv) eller för att handla i vår kiosk. Poäng kan inte användas för biljettköp i våra biljettautomater. Du kan inte köpa biljett till IMAX för poäng. För vissa föreställningar eller evenemang kan det förekomma begränsningar i rätten att använda poäng för att köpa biljetter.

    Vid köp av biljetter i Appen eller på filmstaden.se kopplas köpet direkt till ditt konto och du får tillgång till de biljetter du köpt som e-biljetter direkt i Appen. När du betalar med poäng i kassan på våra biografer krävs att du kan uppvisa giltig legitimation. Detta för att säkerställa att ingen obehörig använder dina poäng.

    När du betalar biljetter eller handlar i våra kiosker med poäng dras de direkt från kontot. Vid eventuellt återköp sätts poängen tillbaka på ditt konto om de fortfarande är giltiga.

    Hur många poäng som vid varje tid krävs för köp av biljett eller för produkter i våra kiosker, framgår på filmstaden.se.

    Det är alltid de äldsta poängen som dras först när du handlar för poäng.

    Poängens giltighetstid

    Intjänade poäng är giltiga för köp det Medlemsår de tjänades in plus ytterligare två Medlemsår. Poäng som inte utnyttjas inom den perioden slutar att gälla. (Giltighetstiden för hur länge man kan handla för poängen har inget samband med bestämmandet av medlemsnivå, se punkt 6 ovan.)

    Dina förmåner som medlem

    Utöver att kunna handla för dina poäng kommer du som medlem att få olika erbjudanden från oss. Läs på filmstaden.se vilka olika förmåner och erbjudanden som vid var tid gäller för de olika medlemsnivåerna.

    Vad gäller om jag varit medlem i Bioklubben?

    Medlemsår

    Om du tidigare varit medlem i Bioklubben flyttas ditt medlemskap över till Filmstaden och ditt Medlemsår bestäms efter vad som gällt i Bioklubben, dvs du börjar inte något nytt Medlemsår i Filmstaden. (Om ditt medlemsår i bioklubben t.ex. var 1 september – 31 augusti, så gäller det även i fortsättningen för ditt medlemskap i Filmstaden.)

    Lagval och tvist

    Svensk lag tillämpas på medlemskapet och dessa Medlemsvillkor. Tvist hänförlig till medlemskapet eller Medlemsvillkoren ska avgöras av svensk allmän domstol. Du kan också vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, läs mer på www.arn.se.

  • Köpvillkor Företagsbiljetter

    Vi levererar Företagsbiljetterna med företagspaket dvs Posten kör ut dem till ditt företag. Vi är därför intresserade att få information om leveransadress i form av besöksadress då boxnummer inte fungerar för företagspaket. Vi levererar normalt inom 3-7 arbetsdagar. Fakturan skickas till angiven fakturaadress eller till leveransadressen om ingen särskild fakturaadress finns. Det går även att få fakturan digitalt.
    Fakturering sker efter sedvanlig kreditbedömning. Observera att våra biljettpriser är angivna exklusive moms.

    Betalningsvillkor: 15 dagar netto eller förskottsinbetalning

    Fraktavgift: 90 kr exkl moms (ev tillägg vid speciella lösningar)

    Hanteringsavgift: 0 kr

    Faktureringsavgift: 0 kr

    Fakturering sker efter sedvanlig kreditbedömning.

    När leveransen är kvitterad och mottagen av kund åligger det kunden att så snart som möjligt kontrollera Företagsbiljetter samt faktura för eventuella felaktigheter. Företagsbiljetterna gäller i ett helt år. Ingen återlösen eller returrätt. Ingen vidareförsäljning av Företagsbiljetter eller Biomenyer är tillåten.

    Vid externa kampanjer som inkluderar Företagsbiljetter/Guldbiljetter återkoppla med material för godkännande innan publicering till [email protected].

    Företagsbiljetten/Värdekoden gäller i utbyte mot en biobiljett till ordinarie föreställning och 3D- visning. Tillägg förekommer på IMAX-, ISense, VIP-föreställningar, VIP-stolar, plusstolar, reclainers samt Rigoletto.

    Guldbiljetten gäller i utbyte mot en biobiljett till ordinarie IMAX-, ISense och VIP-föreställningar utan stolstillägg på Filmstaden, Svenska Bio och Cinemascenens biografer. Få information om vilka biografer och salonger som Guldbiljetten gäller på här.

    Särskilda visningar tillåter inte nyttjande av varken Företagsbiljett eller Guldbiljett. Tillägg för 3D-glasögon förekommer vid 3D-visningar.

    Digitala Företagsbiljetter

    Filmstadens Digitala Företagsbiljetter levereras i form av en 12-siffrig värdekod och gäller i utbyte mot en ordinarie biobiljett på alla Filmstaden, Svenska Bio och Cinemascenen (se aktuella orter nedan). Värdekoden är giltig i ett helt år från inköpsdatum om inte annat anges. Värdekoden kan endast användas inom giltighetstiden, t.o.m. sista datumet. Efter detta datum är koden förbrukad och går ej att lösa in, ingen förlängning sker. Mottagaren av värdekoden kan köpa platsbiljetter med koden på www.filmstaden.se genom att markera knappen för Företagsbiljetter/Värdekod. I biljettautomaten genom att markera bilden för Företagsbiljetter/Värdekod eller i appen. Mottagaren kan inte genomföra ett köp utan att ange giltig värdekod. När koden är använd för ett köp anses den förbrukad. En värdekod kan endast användas till ett köp en gång. Filmstaden har inga uppgifter om mottagaren utan kommer i det fall kod saknas att hänvisa tillbaks till det aktuella företag mottagaren anser sig fått koden av.

    Köp av Filmstaden Digitala Företagsbiljetter

    Värdekoder säljs endast till företag och till minimiantal om 20 st värdekoder per köp. Köp samt distribution sker endast via Filmstadens Digitala webbtjänst.

    I priset ingår ett ordinarie biobesök. Tillägg kan förekomma för exempelvis särskilda visningar eller stolar/salonger.

    Kund och leveransuppgifter:

    Företagskunden ansvarar för att de uppgifter som lämnas är korrekta och att Filmstaden har möjlighet att kontrollera detta. Sker det ändringar efter registreringen som kund är det företagskundens ansvar att informera Filmstaden Företagsbiljetter om ändrad adress och/ eller e-post.

    Fakturavillkor:

    Filmstaden Digitala Företagsbiljetter säljs endast på faktura till registrerade företag och efter sedvanlig kreditkontroll. Betalningsvillkor, 15 dagar netto. Vid vissa beställningar kan Filmstaden kräva full betalning i förskott.

    Leveranstid:

    Filmstaden Digitala Företagsbiljetter är tillgängliga för utskick senast 24 timmar efter registrerat köp eller senast första vardag efter helg om inget annat meddelats.

    Användaruppgifter:

    Företagsanvändaren ansvarar för allt användande av sina uppgifter. Det är inte tillåtet att logga in på portalen med annan användares uppgifter.

    Distributionsregler Filmstaden Digitala Företagsbiljetter:

    Användaren ansvarar för att korrekt information laddas upp innan distribution. Redan distribuerade koder kan åter sökas fram via webbtjänsten av användaren. Filmstaden kan inte söka fram särskilda koder.

    För det fall du väljer att använda vår webtjänst för distribution av biobiljetterna via sms eller e-post, accepterar du att vi som personuppgiftsbiträde hanterar de personuppgifter du tillhandahåller i enlighet med bifogat biträdesavtal. Se nedan.

    Vi tar inte ansvar för ev. leveransproblem som kan uppstå p.g.a. mottagarens speciella förutsättningar eller riktigheten i nummer/adress.

    Filmstaden ansvarar inte för om:

    • Sms mottagaren av någon anledning inte fått sitt sms trots att det skickats till ansvarig teleoperatör (exempel på fel är felaktigt mobilnummer, fel hos operatör, fel på mottagarens abonnemang).

    • E-post mottagaren av någon anledning inte fått sin e-post trots att den levererats till rätt e-postserver (exempel på fel är felaktig adress, fel hos e-postserver, meddelandet blockerats av spam/brandvägg).

    Egen distribution

    Det finns möjlighet att få värdekoden som text-fil för egen distribution. Tveka inte att ta kontakt med oss om ni har funderingar kring vilken information som behöver finnas med förutom själva värdekoden och tillhörande giltighetstid.

    Texten nedan skall alltid synas i samband med eller som tillhörande information till Värdekoden:

    "Filmstaden värdekod gäller i utbyte mot en ordinarie biobiljett på Filmstaden, Svenska Bio och Cinemascenen. Giltig t.o.m 20XX-XX-XX. En använd eller utgången värdekod är förbrukad."

    Köpande företag ansvarar i förhållande till slutkunder för problem som uppkommer i samband med vidaredistribution av biobiljetter/värdekoder. I det fall flera slutkunder erhållit samma värdekod ansvarar företagskunden för eventuella anspråk från dessa mottagare.

    Företagskunden skall vid vidaredistribution av värdekoder, tydligt informera mottagaren om värdekodens giltighetstid. Distribuera i god tid så att mottagaren får tid att använda sin värdekod.

    Företagskunden bör förvara ev. icke distribuerade värdekoder på ett säkert sätt då det är värdehandlingar.

    Ingen returrätt eller återlösen på Filmstaden Digitala Företagsbiljetter.

    Ingen vidareförsäljning är tillåten.

    Använd Värdekod anses förbrukad och kan inte återaktiveras.

    Värdekoden kan endast lösas in på följande orter:

    Alingsås, Borlänge, Borås, Bromölla, Eskilstuna, Falun, Gävle, Göteborg, Halmstad, Helsingborg, Hudiksvall, Höllviken, Härnösand, Jönköping, Kalmar, Karlskrona, Karlstad, Katrineholm, Kristianstad, Köping, Landskrona, Linköping, Luleå, Lund, Malmö, Mariestad, Mjölby, Mora, Motala, Norrköping, Norrtälje, Nyköping, Skara, Skellefteå, Skövde, Stockholm, Strängnäs, Sälen, Söderhamn, Trelleborg, Uddevalla, Umeå, Uppsala, Vetlanda, Visby, Vänersborg, Värnamo, Västervik, Västerås, Växjö, Ystad, Örebro, Örnsköldsvik, Östersund.

    Filmstaden Företagsbiljetter 08-680 37 00

    [email protected]

    Personuppgiftsbiträdesavtal

    Som Kund (”ni”, ”er”) till Filmstaden AB (”vi”, ”vår”, ”oss”) har ni valt att använda vår webbtjänst för distribution av digitala företagsbiljetter/värdekoder till era utvalda mottagare via SMS eller e-post ("Tjänsten"). Tjänsten administreras av oss som ett Personuppgiftsbiträde, och vi kan komma att behandla de personuppgifter som ni gör tillgängliga i Tjänsten och som ni är Personuppgiftsansvarig för.

    Detta Personuppgiftsbiträdesavtal tillsammans med köpvillkoren för Tjänsten utgör avtalet (”Avtalet”) mellan oss och er. Avtalet börjar gälla från och med det datum då ni godkänner Avtalet och börjar använda Tjänsten.

    Ni hittar Personuppgiftsbiträdesavtalet genom att klicka här (pdf).

  • Vad har Filmstaden för uppgifter om mig?

    I vår personuppgiftspolicy kan du läsa om vilka uppgifter vi har om dig.

  • Policy för visselblåsning

    Här hittar du vår Policy för visselblåsning och vår Personuppgiftspolicy för visselblåsartjänsten

  • Köpvillkor för Order to Seat

    1. Allmänt

    På några av våra biografer har du som besökare möjlighet att beställa produkter som mat och dryck direkt till din plats via vår digitala bordsbeställningstjänst. Detta gäller endast ett förutbestämt urval av salonger, föreställningar och sittplatser. Genom att skanna QR-koden som finns i nära anslutning till din sittplats navigeras du till vår tjänst där du ser det aktuella produktutbudet och gör din beställning.

    När vi säger ”Filmstaden”, ”oss” eller ”vi” så menar vi Filmstaden AB, org.nr. 556035–1651, Greta Garbos väg 11–13, 169 86 Stockholm, Sverige. Dessa villkor gäller när du gör en beställning från oss genom vår digitala bordsbeställningstjänst (fortsättningsvis kallad ”Tjänsten”). Genom att göra en beställning via Tjänsten godkänner du att vara bunden av dessa villkor.

    2. Priser

    Priserna i Tjänsten inkluderar moms i angiven valuta. I kassan, innan du slutför köpet, presenteras totalkostnaden för ditt köp, inklusive alla avgifter såsom leverans, expeditionsavgift och liknande.

    3. Beställning och ingående av avtal

    Lägg de varur du vill beställa i varukorgen genom att klicka på ”Lägg till”. I varukorgen kan du se hela din beställning och lägga till och ta bort varor. För att erhålla ett kvitto för din beställning behöver du fylla i de efterfrågade uppgifterna (din e-postadress). De personuppgifter som anges vid beställningen ska vara korrekt och avse den som beställer produkterna. Vi ansvarar inte för utebliven leverans till följd av att otillräcklig eller felaktig information har lämnats vid beställningen.

    Genom att klicka på "Betala" lägger du ett bindande anbud att köpa produkterna i din varukorg. Beroende på vilken betalmetod du väljer kan fler steg behövas för att slutföra din beställning. Avtal om köp initieras via Tjänsten och ska anses ingånget när vi har bekräftat din beställning i orderbekräftelse eller, om detta sker tidigare, när du har påbörjat användning av din beställning.

    Det kan hända att vi av olika skäl inte kan godkänna din beställning. Vi förbehåller oss rätten att inte godkänna en beställning på grund av 1) operationella, 2) juridiska eller 3) kommersiella skäl. Det kan till exempel vara fallet om vi vid förberedelsen av din beställning upptäcker att varan saknas eller är skadad och vi inte har flera av samma vara i lager. Om vi inte kan godkänna hela eller delar av din beställning kommer vi att återbetala det aktuella beloppet med samma metod som du använde för att betala. Om en alternativ lösning för återbetalning av någon anledning behövs så kommer vi att kontakta dig.

    Vänligen observera att alkohol endast får beställas och konsumeras av personer som är 18 år eller äldre. Eftersom det är svårt att bedöma en persons ålder, ber vi alltid om giltig id-handling när någon ser ut att kunna vara under 25 år. Saknas id-handling kommer servering vägras. 

    4. Betalning

    I kassan presenteras de betalningsalternativ som är tillgängliga för att göra din betalning. De tillgängliga betalningsalternativen framgår nedan. Beroende på vilket betalningsalternativ du väljer kan extra kostnader och villkor tillkomma.

    Om du har valt att ange din e-postadress i samband med din beställning får du ett elektroniskt kvitto skickat till den e-postadress som du angivit.

    Om vi har anledning att misstänka bedrägeri har vi rätt att annullera transaktion av säkerhetsskäl. Vi anmäler alla bedrägerier till polismyndigheten.

    Kortbetalning

    Du kan ange dina betalningsuppgifter när du gör beställningen genom att använda ett giltigt betalkort. Debitering av ditt betalkort sker direkt. För betalkort ska kortnummer, utgångsdatum och säkerhetskod/CVV-kod registreras. Filmstaden förbehåller sig rätten att kontrollera kredit- eller betalkortets giltighet och att det finns utrymme för att debitera beställningens värde samt att dessa kontroller kan leda till att vi nekar köp.

    Betalning med Swish

    Vi accepterar betalning med Swish. Om du är ansluten till Swish har du möjlighet att göra en betalning via Swish. Debitering sker direkt från ditt bankkonto. För att slutföra ditt köp ombeds du öppna Swish-appen och godkänna betalningen via e-legitimation, t ex. Bank-ID.

    5. Leverans

    När vi mottagit din beställning bekräftar vi detta genom att meddela dig direkt i Tjänsten. När din beställning är redo för leverans kommer vi ut med den till det stolsnummer som beställningen gjorts ifrån. 

    6. Medlemspoäng

    Just nu kan vi inte ge poäng på köp som sker via Tjänsten. För att få dina poäng registrerade, vänligen skicka ditt kvitto till [email protected].

    Poäng på köp erhålls enligt vad som närmare anges i Filmstadens medlemsvillkor

    7. Ångerrätt och reklamation

    Om du ångrar ditt köp kommer alla betalningar du har gjort att återbetalas, förutsatt att du har rätt till återbetalning enligt nedan. Återbetalning kommer att ske med samma betalningsmetod som användes vid köptillfället. Detta innebär att vi sätter tillbaka köpesumman på samma kort som du använde vid köpet, eller det Swishknutna mobiltelefonnummer som köpet gjordes ifrån. Återbetalning sker senast 14 dagar från den dag då det fastställts att du har rätt till återbetalning. Om du inte har kvar ditt kvitto kan det gå bra att visa ett kontoutdrag istället, om det framgår vad du köpt. 

    Ångerrätt gäller endast under förutsättning att (i) produkten återlämnas i oskadat skick, (ii) du har inte brutit förseglingen på en produkt som inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och (iii) att vi inte har påbörjat leveransen av den produkt för vilken du vill frånträda en beställning. Vänligen observera att ångerrätten inte gäller för varor som riskerar att försämras eller förstöras på kort tid, till exempel tillagade måltider som vi serverar från vår bistro och bar. 

    Du kan läsa mer om ångerrätt och vilka varor och tjänster som är undantagna från ångerrätt på Konsumentverkets hemsida.

    Om du upplever att din beställning, eller delar av din beställning, är felaktig ska du inom skälig tid efter det att du som köpare framställde ditt krav, men senast samma dag, reklamera produkten genom att ta kontakt med vår personal i kassan. Vi undersöker då att undersöka reklamationen och meddela dig om vi kan godta reklamationen och i sådana fall hur vi avhjälper felet, t.ex. genom omleverans, prisavdrag eller återbetalning. En eventuell återbetalning genomförs så snart som möjligt och senast inom 30 dagar från den dag reklamationen slutbehandlades. 

    8. Vårt ansvar

    Vi vidtar alla rimliga åtgärder för att informationen i Tjänsten, såsom priser, produktbeskrivningar och produktutbud, är korrekt, fullständig och aktuell. Trots våra ansträngningar kan informationen ibland vara felaktig, ofullständig eller inaktuell. Vi är inte bundna av någon sådan information om det är rimligt att utgå ifrån att du förstod, eller borde ha förstått, att informationen var felaktig, ofullständig eller inaktuell. Vi reserverar oss för eventuella prisfel och prisändringar på grund av ändrade inköpspriser, förändringar i valutaläget eller ändrad momssats. Vi reserverar oss för att en vara kan vara slut i lager.

    Vi är inte ansvariga för skada eller bristande fullgörelse till följd av strejk, eldsvåda, myndigheters handlingar eller underlåtenhet, arbetstvister, olyckshändelser, fel eller försening av underleverantör, fackliga aktioner, allvarlig påverkan av allmän ordning, pandemier, epidemier, driftstopp i allmänna kommunikationssystem eller annan omständighet utanför vår kontroll och som vi skäligen inte förväntas räkna med och vars följder vi inte skäligen kunnat undvika eller övervinna. Om någon av dessa händelser inträffar så är vi inte skyldiga att ersätta dina förluster eller skador. Vänligen notera att du som konsument i dessa fall dock alltid har möjlighet att säga upp avtalet.

    9. Immateriella rättigheter

    Din användning av Tjänsten innebär inte att upphovsrätt eller andra immateriella rättigheter överlåts till dig. Du får inte använda, kopiera, ändra eller på̊ annat sätt hantera programvara eller annat material som hör till oss eller våra samarbetspartners (till exempel, men inte uteslutande, information och bilder som görs tillgängliga via Tjänsten) inte heller överlåta eller upplåta rätt till sådan programvara eller material till annan.

    10. Personuppgiftsbehandling

    I samband med din användning av Tjänsten behandlar vi personuppgifter. Du kan läsa mer om vår behandling av personuppgifter i vårt Integritetsmeddelande. Där hittar du bland annat information om hur du som registrerad kan utöva dina rättigheter.

    Swish

    Vi stödjer Swish som betalningssätt i tjänsten. Filmstaden är inte inblandad i själva betalningen och dina personuppgifter hanteras mellan dig och Swish i enlighet med gällande lagar. Se Swishs Integritetsinformation för mer information. Du kan även kontakta Swish vid frågor.

    11. Ändring av avtalsvillkor

    Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor när så behövs, utan föregående meddelande. Men de villkor som du godkänner vid tidpunkten för ditt köp gäller alltid för just det köpet. Eventuella ändringar som görs ingår i den senast publicerade versionen av villkoren på filmstaden.se. Sådana ändringar kommer att vara giltiga från och med den tidpunkt då du godkänner villkoren, det vill säga i samband med att du gör en ny beställning.

    Då det alltid finns förbättringsmöjligheter så kommer villkoren att justeras med jämna mellanrum. Kom därför gärna tillbaka till denna sida regelbundet för att hålla dig uppdaterad.

    12. Klagomål och tvistelösning

    Om du har ett klagomål avseende någon av våra produkter eller tjänster, vänligen kontakta vår kundservice via den e-postadress som anges under avsnitt 14 (Kontakt & Support).

    Tvist avseende giltighet, tolkning och tillämpning av dessa villkor ska i första hand avgöras genom förhandling mellan Filmstaden AB och dig som kund. Om sådana förhandlingar inte leder till att tvisten avgörs kan tvisten på din begäran prövas av Allmänna reklamationsnämnden, ARN. Tvisten kan även prövas av allmän domstol, varvid svensk rätt ska tillämpas. 

    13. Ogiltighet

    Om någon bestämmelse i villkoren av domstol eller motsvarande tvistlösningsorgan bedöms vara ogiltig ska detta inte påverka giltigheten av övriga bestämmelser i villkoren.

    14. Kontakt & Support

    Om du vill komma i kontakt med oss når du oss enligt följande:

    Filmstaden AB
    Greta Garbos Väg 11–13, 169 86 Stockholm
    Organisationsnummer: 556035–1651

    Kontaktuppgifter Kundservice
    E-post: [email protected]

    Senast uppdaterad
    2024/09/06

  • Integritetsmeddelande för Filmstaden (Order to seat)

    Allmänt

    Detta integritetsmeddelande gäller för kunder till Filmstaden AB (”Filmstaden”, ”vi”, ”vår”, ”oss”) som använder vår mobilapplikation och/eller e-handelsplats (nedan kallad ”Tjänst”) för beställning/bordsbokning från vår bistro och bar. Det här meddelandet syftar till att beskriva varför, när och hur vi som organisation hanterar dina personuppgifter, vilka lagstadgade rättigheter du har enligt gällande dataskyddslagstiftning och hur du kan utöva dessa.

    Vem som ansvarar för behandlingen av dina personuppgifter

    Filmstaden AB, org. nr. 556035–1651, Greta Garbos Väg 11–13, 169 86 Stockholm, är ansvariga för den personuppgiftsbehandling som beskrivs i detta integritetsmeddelande.

    För tillhandahållandet och genomförandet av beställningar/bordsbokningar använder vi en bokningstjänst som förmedlar information mellan bokare (gäst) och oss. Bokningstjänsten tillhandahålls av Caspeco AB, varför de i denna bemärkelse agerar personuppgiftsbiträde till oss. Detta innebär att Caspeco AB endast behandlar dina uppgifter för specifika ändamål enligt våra instruktioner.

    Andra tredje parter, eller samarbetspartners, kan också komma att behandla dina personuppgifter som en del av leveransen av den tjänst du har begärt. Om dessa tredje parter inte agerar på uppdrag av oss är dessa tredje parter själva personuppgiftsansvariga. Exempel på detta är leverantörer av betallösningar som hanterar en betalning genom tjänsten. Detta innebär att denna integritetspolicy endast är tillämplig för den del av behandlingen av dina personuppgifter där Filmstaden har ett personuppgiftsansvar. 

    Rättslig grund för behandling av dina personuppgifter

    Vi har inte rätt att samla in, använda eller lagra personuppgifter utan rättslig grund. Följande är de rättsliga grunder som vi baserar våra behandlingar på:

    Avtal: När vi gör produkter och tjänster tillgängliga för dig behandlar vi de personuppgifter som behövs för att kunna fullgöra ett avtal med dig (t ex. ett köpeavtal) och för att uppfylla eventuella förpliktelser som följer av avtalet.

    Berättigat intresse: Vi får behandla personuppgifter om dig när det krävs för att uppfylla våra berättigade intressen, förutsatt att dessa intressen väger tyngre än dina rättigheter och intressen av skydd. Denna grund omfattar t ex. ändamål som att tillhandahålla kundservice, säkerhet och förbättra eller utveckla våra produkter och tjänster.

    Samtycke: När du ger oss ditt samtycke behandlar vi dina personuppgifter för det specifika ändamål som du har samtyckt till. Denna rättsliga grund används t ex. när du ber oss skicka dig marknadsföring med erbjudanden.

    Rättslig förpliktelse: När behandlingen av dina personuppgifter är nödvändig för att vi ska kunna uppfylla våra rättsliga förpliktelser.

    För varje specifikt angivet ändamål med behandling av personuppgifter kommer vi att informera dig om vilken av ovanstående rättsliga grunder som gäller.

    Hur vi behandlar dina personuppgifter

    Dina personuppgifter behandlas enbart för att uppfylla specifika ändamål. Nedan framgår för vilka ändamål dina personuppgifter behandlas för samt nödvändiga detaljer om respektive behandling som utförs för att uppfylla angivet ändamål.

    Ändamål

    • För att hantera och leverera din beställning/bordsbokning

    • För att kommunicera nödvändiga detaljer med dig kopplad till din beställning

    • För att administrera betalning av din beställning/bordsbokning

    • För att ge dig kundsupport som du själv begär för att hjälpa dig med det aktuella ärendet

    • För att upptäcka, förhindra och utreda misstanke om brott, missbruk av tjänsten eller annan skadlig verksamhet samt kunna fastställa, utöva eller försvara rättsliga anspråk

    • För att utvärdera, utveckla och förbättra tjänsten och användarupplevelse

    Typ av personuppgifter

    För att uppfylla ändamålen med behandlingen kan vi komma att behandla följande typer av personuppgifter.

    • Kontaktuppgifter som för- och efternamn, e-postadress och telefonnummer

    • Eventuella andra personuppgifter som du väljer att delge i din kommunikation med oss i ett kundtjänstärende

    • Betalningsuppgifter

    • Ordernummer 

    • Användargenererade data från cookies (exempelvis klick, sidvisningar, besökta produkter, produktbeställningar och genomsnittligt värde av beställningar)

    • Teknisk information om din enhet som enhetsidentifierare, IP-adress och typ av webbläsare

    • Ort och stad

    Mer information

    När du gör en beställning hos oss via hemsida, QR-kod eller mobilapplikation behöver vi viss information för att kunna hantera och färdigställa beställningen och därmed fullgöra våra åtaganden gentemot dig. Uppgifterna används även för att kunna skicka bokningsbekräftelser, påminnelser om din beställning och liknande information relaterat till den specifika bokningen.

    Vi samlar även in teknisk information om din enhet och information kring ditt användande av tjänsten via cookies och annan spårningsteknik. Denna data används sedan av oss för att analysera och förbättra tjänstens prestanda (hur den fungerar), navigering och användarupplevelse. Vi mäter och analyserar besöksstatistik såsom webbtrafik och spårar användarbeteenden såsom hur besökare rör sig mellan de olika sidorna och vilka produktsidor som är minst och mest populära. Vi använder också cookies för att upptäcka och förebygga bedrägerier och skydda information från obehörig åtkomst. Sammantaget använder vi cookies och annan spårningsteknik för löpande förbättring och optimering av tjänstens funktionalitet, prestanda och användarupplevelse enligt våra besökares preferenser.

    Du kan läsa mer om hur vi använder cookies och annan spårningsteknik i vår cookiepolicy som finns publicerad i tjänsten. Där kan du även hantera dina cookie-preferenser via cookieinställningarna.

    Rättslig grund

    När vi gör produkter och tjänster tillgängliga för dig via tjänsten behandlar vi dina personuppgifter enligt vad som krävs för att fullgöra ett avtal med dig och de skyldigheter som följer av avtalet såsom utövande av reklamation eller annan konsumenträttighet.

    När du använder tjänsten ber vi om ditt samtycke för att samla in data från cookies eller annan spårningsteknik som används för analys och statistik. Vad gäller nödvändiga cookies är vår behandling nödvändig för vårt berättigade intresse att kunna tillhandahålla nödvändiga funktioner en bättre produkt och upplevelse. Du kan när som helst justera dina cookiepreferenser i cookieinställningarna direkt i tjänsten. För mer information om vår användning av cookies, vänligen läs vår cookiepolicy som finns tillgänglig i tjänsten. 

    Om det inte finns en rättslig förpliktelse är behandlingen av dina personuppgifter för alla andra syften som beskrivs häri baserad på vårt berättigade intresse som företag.

    Lagringstid

    Vi sparar och behandlar inte dina personuppgifter längre än vad som krävs för att uppfylla varje syfte med behandlingen vi ska kunna uppfylla våra avtals- och konsumentförpliktelser eller vad som följer av tillämplig lag.

    I övrigt gäller:

    • När du gjort en beställning/bordsbokning via tjänsten så sparar vi dina kontaktuppgifter tills din begäran är färdigställd av oss.

    • Uppgifter som samlats in via cookies och annan spårningsteknik sparas i upp till 12 månader från den aktuella loggningshändelsen.

    • Är du i kontakt med vår kundservice sparar vi dina personuppgifter i 18 månader från och med den tidpunkt då ditt ärende registrerats. Det kan hända att vi fortsätter att spara och använda dina uppgifter om vi har oavslutade åtaganden gentemot dig, eller om vi av andra skäl är förhindrade att radera dem.

    • Vid misstanke om brott, missbruk av tjänsten eller annan skadlig verksamhet sparas uppgifterna så länge det är nödvändigt för att kunna utreda, fastställa, utöva och försvara våra rättsliga anspråk. 

    Var och med vem vi delar dina uppgifter med

    Dina personuppgifter är endast tillgängliga för, och kan endast kommas åt av, de som behöver uppgifterna för att kunna uppnå det avsedda ändamålet med behandlingen. Vi kan komma att dela dina personuppgifter inom Filmstaden, med vårt personuppgiftsbiträde Caspeco AB som tillhandhåller tjänsten och andra tredje parter när så krävs för att uppnå det avsedda syftet med behandlingen. 

    Vi kan också komma att dela dina personuppgifter med tredje parter som är självständigt personuppgiftsansvariga och som ansvarar för behandlingen av dina personuppgifter. Detta innebär att vi inte bestämmer eller har kontroll över hur uppgifter som lämnas till dessa företag ska behandlas. Det kan vara tredje parter såsom betaltjänstleverantörer men också offentliga myndigheter (polis, skatteverket eller andra myndigheter) endast i den utsträckning vi enligt lag är skyldiga att göra det eller på begäran av en myndighet.

    För tredje part som är självständigt personuppgiftsansvarig och som själva ansvarar för hanteringen av dina personuppgifter gäller tredje partens egen integritetspolicy. 

    De personuppgifter som vi samlar in från dig behandlas som huvudregel i ett land inom Europeiska unionen eller Europeiska Ekonomiska Samarbetsområdet (”EU/EES”) men kan också, när det är nödvändigt, överföras till och behandlas i ett land utanför EU/EES. Sådan överföring av dina personuppgifter sker endast om det är tillåtet och utförs i enlighet med gällande lagar och utan att dina lagstadgade rättigheter påverkas. 

    När det är relevant använder vi Europeiska kommissionens standardavtalsklausuler, dvs. en uppsättning avtalsvillkor som både avsändaren och mottagaren av personuppgifter skriver under och som säkerställer att individens rättigheter och friheter beaktas. När det är lämpligt vidtar vi också ytterligare skyddsåtgärder, t.ex. kryptering, pseudonymisering och strikta åtkomstkontroller för att hålla dina uppgifter säkra.

    Dina rättigheter

    Du har ett flertal rättigheter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning. Nedan framgår information om vilka rättigheter du har.

    Rätt till tillgång

    Du har rätt att när som helst begära information om de personuppgifter vi behandlar om dig. Den personuppgiftsansvarige kommer att förse dig med kostnadsfri kopia på de personuppgifter som behandlas. 

    Du har möjlighet att utöva denna rättighet genom att fylla i ett formulär som du hittar här.

    Rätt till rättelse 

    Du har rätt att begära rättelse av dina personuppgifter om de är felaktiga och du har även rätt att få ofullständiga personuppgifter kompletterade.

    Du har möjlighet att utöva denna rättighet genom att fylla i ett formulär som du hittar här.

    Rätt till radering

    Du har rätt att få alla personuppgifter som vi behandlar om dig raderade när som helst, förutom i förekommande fall:

    • Om du har ett pågående ärende hos kundservice

    • Om du har en obetald skuld till oss

    • Om du har en öppen beställning/order

    • Om du har gjort ett köp och vi måste behålla nödvändiga personuppgifter kopplade till transaktionen i bokföringssyfte

    Du har möjlighet att utöva denna rättighet genom att fylla i ett formulär som du hittar här.

    Rätt till begränsning

    Du har rätt att begära att vi begränsar behandlingen av dina personuppgifter under följande omständigheter:

    • Om du invänder mot personuppgiftsbehandling som är baserad på vårt berättigade intresse begränsar vi all behandling av sådana uppgifter i väntan på att det berättigade intresset verifieras.

    • Om du har hävdat att dina personuppgifter är felaktiga begränsar vi all behandling av sådana uppgifter i väntan på att uppgifternas riktighet verifieras.

    • Om behandlingen är olaglig kan du invända mot att personuppgifterna raderas och istället begära att användningen av dina personuppgifter begränsas.

    • Om vi inte längre behöver personuppgifterna men du behöver dem för att försvara rättsliga anspråk.

    Du har möjlighet att utöva denna rättighet genom att fylla i ett formulär som du hittar här.

    Rätt att invända 

    Du har rätt att invända mot behandling av dina personuppgifter som är baserad på vårt berättigade intresse. Vi kommer då inte att fortsätta behandla uppgifterna tills vi kan uppvisa berättigade skäl till behandlingen som väger tyngre än dina intressen och rättigheter eller som beror på rättsliga anspråk.

    Du har möjlighet att utöva denna rättighet genom att fylla i ett formulär som du hittar här.

    Rätt till dataportabilitet

    Du har rätt att få hjälp med att överföra de personuppgifter som du lämnat till den personuppgiftsansvarige i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format till en annan personuppgiftsansvarig. Detta gäller dock under förutsättning att dina personuppgifter behandlas på automatisk väg, baserat på ditt samtycke eller fullgörande av avtal. Detta gäller endast personuppgifter som du har lämnat till oss.

    Rätt att återkalla ditt samtycke

    Du har rätt att återkalla lämnat samtycke med giltighet från tidpunkten för återkallelsen. 

    Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke till varje behandling som görs för ett syfte du har lämnat ditt samtycke till. Om du gör detta upphör vi med behandlingen av dina personuppgifter för det specifika syftet.

    Du kan återkalla ditt samtycke eller invända mot vidare marknadsföringskommunikation genom att:

    • Dra tillbaka samtycket för cookiekategorier som kräver ditt samtycke i cookieinställningarna i tjänsten.

    • Konfigurera integritetsinställningarna i din webbläsare.

    • Kontakta kundservice för support ([email protected]).

    Hur du utövar dina rättigheter

    Du kan utöva din rätt till radering, rättelse, begränsning, invändning och tillgång genom att använda vårt formulär som du hittar här.

    Du kan utöva rätt till dataportabilitet genom att kontakta [email protected].

    Dataskyddsombud

    Vi har utsett ett dataskyddsombud för att säkerställa att vi alltid behandlar dina personuppgifter på ett öppet, korrekt och lagligt sätt. Du kan kontakta vårt dataskyddsombud på [email protected]. Vänligen skriv ”Fråga om dataskydd DPO” i ämnesraden.

    Rätt att inlägga klagomål till tillsynsmyndighet

    Om du har klagomål på hur Filmstaden behandlar och skyddar dina personuppgifter och din integritet har du rätt att inge klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten IMY (www.imy.se).

    Övriga kontaktuppgifter

    Kontakta kundservice via e-post:

    [email protected]

    Ändringar av detta integritetsmeddelande

    Vi kan komma att uppdatera detta integritetsmeddelande. Vid ändringar som är av avgörande betydelse för hur vi hanterar dina personuppgifter, meddelas du om detta på lämpligt sätt, tex. till den e-postadress du har registrerat.

    Den senaste versionen av detta integritetsmeddelande finns alltid på vår webbplats.

    Version 2.0 Augusti 2024

  • Guldstolen regler och villkor

    Här hittar du regler och villkor för Guldstolen

  • Köpvillkor för Storpack Biobiljett

    Här hittar du våra köpvillkor för Storpack Biobiljett