Världsomfattande reklamkampanj ska sätta bioupplevelsen på kartan igen
- Redaktionen
Under september sjösätts en ambitiös reklamkampanj som frontas av ingen mindre än flerfaldigt Oscarbelönade skådespelaren Nicole Kidman. Reklamfilmerna är framtagna av AMC Theatres och visas i såväl USA som Europa där AMC äger biografkedjor i 9 länder, bland annat Filmstaden i Sverige.
Kampanjen utgör startskottet för den nya plattformen WE MAKE MOVIES BETTER som ska visualisera och understryka hur biografen möjliggör en fulländad filmupplevelse som inte går att få någon annanstans.
Utöver fyra olika filmer med Nicole Kidman, innefattar satsningen en ny visuell identitet som symboliserar den magi som film på bio innebär.
– De senaste 18 månaderna har förstås varit en svår tid för biografer i hela världen men nu ser vi äntligen ljuset i tunneln och har ett fantastiskt filmutbud resten av 2021 och 2022 som vi ska lyfta fram med hjälp av vår nya plattform WE MAKE MOVIES BETTER, säger Helena Eklund, Commercial Director på Filmstaden.
Inom WE MAKE MOVIES BETTER ryms allt som utgör en bra upplevelse på bio. Den stora duken och det maffiga ljudet, sköna fåtöljer att sjunka ner i, utbudet och servicen, smidig och enkel biljettbokning och framförallt – känslan att dela en upplevelse med andra.
2019 var ett globalt rekordår i antal biobesök i världen, och återhämtningen ser positiv ut där suget att gå på bio är stort. Exempelvis resulterade årets Labour Day weekend, en klassiskt stark biohelg i USA, i fler besök än motsvarande helg 2019.
Se reklamfilmen i videospelaren i toppen av sidan!